krakende oren

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
Jef
Berichten:22
Lid geworden op:04 Nov 2015, 13:53
krakende oren

Berichtdoor Jef » 05 Jan 2016, 20:46

Hallo iedereen,
Ik heb mijn verhaal hier al gepost enige tijd geleden maar ik zit met iets en weet niet waar ik dit anders moet schrijven. Ik heb namelijk de hele tijd krakende oren, ik had dit al maar niet zo erg als nu want telkens als ik slik heb ik nu gekraak in mijn oren. Het is moeilijk dit gekraak te beschrijven. Aan de rechterkant is het 1 grote kraak een beetje raar om te zeggen maar het is zo en aan de linkerkant zijn het allemaal kleine knarsende geluiden en soms een plop. Ook heb ik de laatste tijd dat iedere keer als ik mijn neus snuit mijn linkeroor plopt en wanneer ik dan slik de plop weer over is. Maar soms als ik slik plopt het gewoon vanzelf. De kno- arts zei mij in september toen ik op controle ging dat die kraken kwamen door littekens op mijn trommelvliezen van te luide muziek maar ik weet niet hoe dit erger kan worden als ik maar 1 maal ben uitgeweest met oordoppen en nooit meer oortjes gebruik en heel zelden een koptelefoon en dan nog op een zeeer laag volume. Nu denk ik dat ik misschien wat overdrijf maar soms denk ik dat mijn trommelvliezen eens gaan klakken, ik weet zelf niet als dit kan maar ik ben er wel bang voor. Heeft iemand hier ook krakende oren? Kan iemand mij vertellen hoe dit zomaar kan verergeren? Gaat dit misschien nog beteren?want het is nog maar twee dagen zo maar ik ben iemand die heel snel panikeert. Het doet geen pijn of zo maar ik vind deze kraken echt verschrikkelijk ambetant om te eten en te drinken en op 1 of andere manier stoort het mij.

Ik heb ook een verkoudheid ik weet niet als dit er iets mee te maken kan hebben.
Ter verduidelijking ik heb enkel tinnitus en geen hyperacusis als dit hiervan zou verder komen.

Alvast bedankt voor de info :D
Annabelle
Berichten:40
Lid geworden op:03 Nov 2015, 08:45

Re: krakende oren

Berichtdoor Annabelle » 05 Jan 2016, 23:04

Dag Jef,

Ik zou er redelijk gerust in zijn, er van uitgaande dat dit door je verkoudheid komt!
Ik had je bericht nog niet volledig gelezen en dit kwam toen al spontaan in me op!
Ik zou voorlopig gewoon wat afwachten en zeker niet panikeren, als dit binnen een week nog niet over is zou ik terug een afspraak maken bij je nko-arts.
Maar volgens mij is dat "kraken" van voorbijgaande aard!

:D
fireclaw
Berichten:12
Lid geworden op:04 Jan 2016, 17:12

Re: krakende oren

Berichtdoor fireclaw » 06 Jan 2016, 16:17

Hey Jef,

Natuurlijk ben ik niet echt in het medische gedoe, ik ben ook maar 15. Maar dat gekraak in je oren, dat heb ik mijn hele leven al en iedereen denk ik. Als het luider word is het gewoon iets in je neus/keel ofzo, een verkoudheid misschien. Volgens mij is dat je Buis van Eustachius die opent om de druk in je oren gelijk te zetten. Die buis is verbonden met je keel en elke keer als je gaapt of slikt opent die om de druk te regelen in je oren. Dat is toch wat ik ervan weet.
Annabelle
Berichten:40
Lid geworden op:03 Nov 2015, 08:45

Re: krakende oren

Berichtdoor Annabelle » 06 Jan 2016, 22:19

Heb zelf op het moment ook last van een verkoudheid,waardoor mijn T luider klinkt nu ,dat zal met dat gekraak ook wel de oorzaak zijn...
Anna1983
Moderator
Berichten:36
Lid geworden op:01 Nov 2015, 18:14

Re: krakende oren

Berichtdoor Anna1983 » 07 Jan 2016, 17:13

Krakende 'oren' komt meestal inderdaad door een verkoudheid.
Het gaat vast weer beteren, neusspray gebruiken en anders een bezoekje aan NKO!

T wordt bij meer mensen luider/ anders tijdens een verkoudheid, dat wordt ook weer beter naarmate de verkoudheid verdwijnt.

Sterkte Jef het wordt echt beter. Waarschijnlijk nu meer last door de verkoudheid.
Maak je niet te veel zorgen, stress is voot niemand goed!!

Terug naar “Jouw verhaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten