Jullie ervaringen met op maat gemaakte oordoppen...

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
Annabelle
Berichten:40
Lid geworden op:03 Nov 2015, 08:45
Jullie ervaringen met op maat gemaakte oordoppen...

Berichtdoor Annabelle » 15 Dec 2015, 09:28

Hallo allemaal!!!
Hier weer een berichtje van mij :D
Ik heb nu ondertussen bijna 2 maanden "last" van oorsuizingen en mijn voornemen voor het nieuwe jaar is en blijft toch nog steeds dat ik in het nieuwe jaar toch wel wat meer terug wil uitgaan!
De angst dat mijn tinnitus erger gaat worden zit er wel (nog) dik in, vandaar mijn vraag:
waar hebben jullie je op maat gemaakte oordoppen laten maken?
kostprijs? Ervaringen? Hoeveel demping geven ze???

Alvast bedankt! :D

X
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: Jullie ervaringen met op maat gemaakte oordoppen...

Berichtdoor Bert » 15 Dec 2015, 12:19

Hey Annabelle :) Wat goed dat je oordoppen op maat wil laten maken! Je zal het je zeker en vast niet beklagen ;). Ik ben er heel erg tevreden over! De muziekbeleving wordt er niet slechter door; integendeel, je kan de mensen rondom je beter begrijpen én je kan op een veilige manier genieten van de muziek. Bovendien kan je ze ook lange tijd gebruiken als je ze telkens goed reinigt. Ik heb ze zelf laten maken bij Audionova, maar je kan ze in zo goed als alle gehoorcentra laten aanmaken. Ik heb er rond de 150 euro voor betaald, maar het ziekenfonds betaalt een deel van dat bedrag terug.

Op de site vind je ook heel wat handige info over oordoppen op maat:
- Video: http://detuutvantegenwoordig.be/home/ho ... en-op-maat
- Alles op een rijtje: http://detuutvantegenwoordig.be/home/oordoppenopmaat

Laat zeker jouw ervaringen weten als je ze hebt :)
tom
Berichten:27
Lid geworden op:24 Nov 2015, 22:39

Re: Jullie ervaringen met op maat gemaakte oordoppen...

Berichtdoor tom » 15 Dec 2015, 23:49

Hey,

Mijn eerste paar bij Laperre waren eigenlijk een tegenvaller. Ze namen niet goed de vorm van mijn oor aan en ik had de indruk dat ze niet veel dempte. De schuimdoppen van 2 euro per paar dempten beter. Ik hoor echter ook veel mensen die wel tevreden zijn over hun Laperre dus je moet mij zeker niet als voorbeeld nemen. In 2009 heb ik hier 120 euro voor betaald denk ik.

Nu heb ik Variphones. Stukje duurder (170 euro als ik mij niet vergis). Maar vanaf het begin was dit veel beter. Ze werden beter gemaakt, ze sluiten beter aan en dempen goed. Je kan ook filters wisselen. Voor een concert zet ik een zware, op café gebruik ik iets minder qua filtering (30euro per filter) extra.

Mensen die hier op besparen: maak niet dezelfde fout als ik. Maak vandaag nog je afspraak. ;)
Annabelle
Berichten:40
Lid geworden op:03 Nov 2015, 08:45

Re: Jullie ervaringen met op maat gemaakte oordoppen...

Berichtdoor Annabelle » 16 Dec 2015, 17:28

Bedankt voor de tips!!!
Annabelle
Berichten:40
Lid geworden op:03 Nov 2015, 08:45

Re: Jullie ervaringen met op maat gemaakte oordoppen...

Berichtdoor Annabelle » 19 Dec 2015, 15:36

Zijn jullie ook al naar concerten geweest met jullie oordoppen? Ik ben er toch nog wat bang voor, vandaar mijn vraag... Laten jullie je oren tussendoor dan ook rusten? X
tom
Berichten:27
Lid geworden op:24 Nov 2015, 22:39

Re: Jullie ervaringen met op maat gemaakte oordoppen...

Berichtdoor tom » 19 Dec 2015, 22:03

[quote="Annabelle"]Zijn jullie ook al naar concerten geweest met jullie oordoppen? Ik ben er toch nog wat bang voor, vandaar mijn vraag... Laten jullie je oren tussendoor dan ook rusten? X


Jep, na 2009 stees met oordoppen naar een concert geweest. Wel steeds op een afstand gekeken. Als een gek in de moshpit springen hoort er niet meer bij. :)