De voetbal

Heb je tips om te leren omgaan met oorsuizen? Deel ze dan hier met andere jongeren, zodat ook zij de tuut in hun oren kunnen leren accepteren.
Jef
Berichten:22
Lid geworden op:04 Nov 2015, 13:53
De voetbal

Berichtdoor Jef » 10 Nov 2015, 22:17

Hallo iedereen,
Ik ben fan van zulte waregem en woon dus soms ook eens een match bij. Is het eigenlijk nodig ook op de voetbal oordoppen te dragen? De vorige keer dat ik ging deed ik dit voor de zekerheid maar ik weet niet of dit echt nodig is, ik heb geen hyperacusis enkel tinnitus dus soms is het voor mij moeilijk in te schatten waar ik wel of niet oordoppen moet dragen omdat ik geen pijn heb aan mijn oren als het luid is maar ben bang dan achteraf wel een luidere piep te hebben.
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: De voetbal

Berichtdoor Bert » 10 Nov 2015, 23:29

Dat treft, Jef! Ik ben ook fan van Zulte Waregem ;). Ik heb een abonnement en ga elke thuismatch. Ik draag zelf enkel voor de match (als er muziek gespeeld wordt) oordoppen; als ik in de tribune zelf zit. Dat geeft me een gerust gevoel, want de muziek kan er wel eens luid staan. Tijdens de match is dit zeker niet nodig.

Als je dat ziet zitten, kan je dus misschien oordoppen dragen als er muziek in het stadion gespeeld wordt? Dan loop je zeker geen gevaar op hevigere oorsuizen. Voor de rest zou ik zeggen: geniet er ten volle van én supporter als de beste :)!
Jef
Berichten:22
Lid geworden op:04 Nov 2015, 13:53

Re: De voetbal

Berichtdoor Jef » 10 Nov 2015, 23:51

Hahaha dat treft inderdaad! Bedankt voor de tip, als er muziek gedraaid word zal ik zeker mijn oordoppen aandoen. Maar als ik ga zit ik in de tribune achter doel dicht by de uitsupporters en daar kan het er soms heel luid aan toe gaan door gewoon geroep/geschreeuw/getier van supporters maar dat is dus niet schadelijk voor mijn oren?

Nu heb ik ook overlaatst gelezen in de krant dat ze in zulte Waregem decibel meters gaan installeren om te meten welke vakken het luidst supporteren dit zal te zien zijn op de twee grote schermen in het stadion en dus zal het er nog luider aan toe gaan want sommige vakken zullen dan proberen luider te zyn dan de ander vakken enz

Supporteren als de beste zal ik zeker doen ;)
Kim
Berichten:3
Lid geworden op:03 Nov 2015, 22:27

Re: De voetbal

Berichtdoor Kim » 11 Nov 2015, 13:48

Ik heb ook abb op STVV,zelf draag ik ze niet altijd op Stayen de oordopjes. al heb ik ze steeds bij,als ik me aan iets stoor gaan ze erin :P
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: De voetbal

Berichtdoor Bert » 11 Nov 2015, 18:28

[quote="Jef"]Hahaha dat treft inderdaad! Bedankt voor de tip, als er muziek gedraaid word zal ik zeker mijn oordoppen aandoen. Maar als ik ga zit ik in de tribune achter doel dicht by de uitsupporters en daar kan het er soms heel luid aan toe gaan door gewoon geroep/geschreeuw/getier van supporters maar dat is dus niet schadelijk voor mijn oren?

Nu heb ik ook overlaatst gelezen in de krant dat ze in zulte Waregem decibel meters gaan installeren om te meten welke vakken het luidst supporteren dit zal te zien zijn op de twee grote schermen in het stadion en dus zal het er nog luider aan toe gaan want sommige vakken zullen dan proberen luider te zyn dan de ander vakken enz

Supporteren als de beste zal ik zeker doen ;)

Ik kan me idd goed voorstellen dat het aan die kant wel luid kan gaan. In principe is dat niet schadelijk als je je er niet te lang aan blootstelt. Het is te zien hoeveel decibels ze produceren. Als je vindt dat het te luid gaat, steek dan je oordopjes in. Dan weet je zeker dat je veilig bent :).

Decibelmeters, dat had ik nog niet gehoord :). Dan zou het idd wel heel wat luider kunnen gaan. Als je met een gerust hard naar de match wil kijken, zonder je voortdurend zorgen te moeten maken over je oren, gebruik dan oordopjes. Maar geniet in de eerste plaats zoveel mogelijk van de match :)