mijn tips

Heb je tips om te leren omgaan met oorsuizen? Deel ze dan hier met andere jongeren, zodat ook zij de tuut in hun oren kunnen leren accepteren.
tom
Berichten:27
Lid geworden op:24 Nov 2015, 22:39
Re: mijn tips

Berichtdoor tom » 19 Dec 2015, 22:14

Hey Cath,

Met de Bose koptelefoon is het echt goed te doen. Ik zet gewoon de koptelefoon op met noise canceling op zonder hem in een device te steken. Zalig gewoon. Ik hoor natuurlijk wel mijn T maar dat ben ik intussen al gewoon. Het is een investering maar zo kan je tenminste nog te wereld zien op een comfortabele manier. Trouwens, wist je dat er heel wat luchtvaartmaatschappijen zo'n koptelefoon ter beschikking stellen aan hun eersteklasreizigers?
Niet alle noice cancelling zijn van dezelfde kwaliteit. Bose steekt er met kop en schouders boven uit vind ik. Zo'n koptelefoon kost veel geld maar hij maakt wel dat ik goed kan reizen.

Je kan zelfs heel zacht muziek spelen of naar een filmpje kijken om je te ontspannen (volume 3 of 4).

Toch twee kanttekeningen :
- het blijft vermoeiend om 10 uur in een vliegtuig te zitten, dus mijn T is bij aankomst wel iets feller. Maar dat komt door de vermoeidheid grootendeels. (voldoende rusten, daar dient tenslotte een vakantie voor?)
- Ik zat laatst op een B767, wat een luid type van vliegtuig is met gevolg dat je natuurlijk wel nog steeds wat gebrom hoort. Maar de ervaring is in ieder geval veel aangenamer dan oordopjes. Wissel desnoods wat af.

Mijn leven is enorm veranderd sinds T en heeft op veel plaatsen (voorlopig) gewonnen. Maar reizen geef ik niet op, no way. Volgende week vertrek ik weer naar de states met de koptelefoon (dubbel check) in mijn handbagage. En de T.... die probeer ik thuis te laten ;)

groetjes,
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: mijn tips

Berichtdoor Bert » 20 Dec 2015, 10:18

[quote="tom"]
Mijn leven is enorm veranderd sinds T en heeft op veel plaatsen (voorlopig) gewonnen. Maar reizen geef ik niet op, no way. Volgende week vertrek ik weer naar de states met de koptelefoon (dubbel check) in mijn handbagage. En de T.... die probeer ik thuis te laten ;)

Hey Tom, zo'n positieve noot horen we graag :)! Top! Goeie reis gewenst naar de States!