nog 'overtuten' met oordoppen?

Welke oordoppen gebruik jij het liefst? Op zoek naar de ideale oordop voor jou? In dit forumdeel vind je alles terug over oordoppen!
Doke
Berichten:4
Lid geworden op:01 Dec 2015, 13:40
nog 'overtuten' met oordoppen?

Berichtdoor Doke » 03 Dec 2015, 08:43

Hey iedereen,

Ik heb tinnitus (mijn verhaal kan je hier lezen: http://mamadominique.blogspot.com/2015/ ... uuuut.html) en ik heb een paar jaar geleden oordoppen op maat laten maken, met zo een filter zodat je de muziek wel nog correct kan horen. Nu valt het me de laatste tijd op (het kan al van in het begin zijn maar dat weet ik niet) dat als ik uitga of naar een concert ga en mijn oordoppen de hele tijd in heb gehad, ik erna toch nog een luidere tuut hoor dan anders. Mag dit nog? Of zouden mijn doppen misschien niet goed zijn? Ik heb een beetje schrik dat plots die luidere tuut gaat blijven, vandaar mijn vraag...
Barre
Berichten:41
Lid geworden op:03 Nov 2015, 16:29
Locatie:Antwerpen

Re: nog 'overtuten' met oordoppen?

Berichtdoor Barre » 04 Dec 2015, 16:18

Volgens mij heeft dit gewoon te maken met hoe je auditief centrum in de hersenen werkt.

Je blokkeert de gehoorgang waardoor geluiden gedempt worden waardoor je auditief centrum harder zijn best moet doen om toch nog evenveel te horen en de 'interne versterker' opendraait met als gevolg dat je de tinnitus ook harder gaat horen.

Een beetje te simplistisch uitgelegd waarschijnlijk 8-)
Doke
Berichten:4
Lid geworden op:01 Dec 2015, 13:40

Re: nog 'overtuten' met oordoppen?

Berichtdoor Doke » 04 Dec 2015, 16:34

Als ik het goed begrijp dan zou ik dat ook moeten voorhebben als ik mijn doppen insteek als het geen lawaai is, kan ik wel eens testen natuurlijk. Merci voor je reactie.
Barre
Berichten:41
Lid geworden op:03 Nov 2015, 16:29
Locatie:Antwerpen

Re: nog 'overtuten' met oordoppen?

Berichtdoor Barre » 04 Dec 2015, 16:38

[quote="Doke"]Als ik het goed begrijp dan zou ik dat ook moeten voorhebben als ik mijn doppen insteek als het geen lawaai is, kan ik wel eens testen natuurlijk. Merci voor je reactie.


Klopt, hoe stiller het ergens is hoe harder je auditief centrum gaat werken om toch geluiden op te vangen, daar is het nu eenmaal voor, en het maakt spijtig genoeg geen onderscheid tussen externe of interne geluiden.