Hoe luid is jouw tuut?

Alles wat niet thuishoort in de andere forumdelen, kan je hier posten.
kdejaeger@gmail.com
Berichten:15
Lid geworden op:22 Nov 2015, 20:53
Hoe luid is jouw tuut?

Berichtdoor kdejaeger@gmail.com » 22 Nov 2015, 22:21

Hoeveel decibels is jouw tuut? Of met wat kan je het beste vergelijken?

Ik heb die van mij nog niet gemeten omdat het nog maar 8 dagen is. Maar wat me opvalt, is dat mensen zweren bij afleiding gelijkstaande aan het geluid van een koelkast, ventilator, toetsenbord aanslagen. Are you kidding me? ... Sorry ik kan het haast niet geloven, tenzij hun piep in die frequentie zit. Mijn koelkast is redelijk stil. Een ventilator ook. En zo zijn er nog veel zachte geluiden. Een aquariumpomp bijvoorbeeld. Dat is toch veel te stil. Als je een hoge piep hebt zoals [url=http://onlinetonegenerator.com/?freq=13300]deze[/url], dan lijkt er op het eerste 'hoor' nix in huis dat ik kan vinden om te maskeren. Behalve muziek dan m.b.v. een headset.
Charlotte
Moderator
Berichten:4
Lid geworden op:02 Nov 2015, 14:14

Re: Hoe luidt is jouw tuut?

Berichtdoor Charlotte » 23 Nov 2015, 09:55

Beste

Ik kan mijn piep ook moeilijk met iets vergelijken maar als ik dan iets zou moeten kiezen lijkt het toch meest op het geruis van die oude tv's.
Voor iedereen is dat anders, er bestaan ook apps of video's op youtube met geluiden zoals lopend water of geluiden van de natuur etc. misschien kun je dit eens proberen om je piep te maskeren?

Hopelijk vind je iets dat helpt!
Ananas
Berichten:51
Lid geworden op:03 Nov 2015, 18:15
Locatie:Geel
Contact:

Re: Hoe luidt is jouw tuut?

Berichtdoor Ananas » 23 Nov 2015, 11:06

Voor mij komt het neer op het gepiep van een oude CRT-televisie. Een hels, hoog gepiep dat heel lang aanhoudt.
Maar het is voor iedereen moeilijk om het te benoemen denk ik...
Het is wel zo dat je hersenen altijd geluid moeten filteren en er altijd iets wegvalt. Als er genoeg omgevingsgeluid is dan is de kans groot dat je tinnitus (tijdelijk) gewoon weggefilterd wordt omdat er andere, belangrijkere, geluiden zijn.

Kev
Wil je gewoon eens praten of zoek je wat steun? Je mag mij altijd contacteren via PB!
[size=85]
You are not alone. Kop op, het wordt beter! I promise.[/size]
kdejaeger@gmail.com
Berichten:15
Lid geworden op:22 Nov 2015, 20:53

Re: Hoe luidt is jouw tuut?

Berichtdoor kdejaeger@gmail.com » 23 Nov 2015, 11:23

[quote="Ananas"]Voor mij komt het neer op het gepiep van een oude CRT-televisie. Een hels, hoog gepiep dat heel lang aanhoudt.

Jup die heb ik ook, zo rond de 15000hz maar dan veel luider uiteraard dan die van een oude televisie, wel 3/4 keer zo luid.