Hoofdtelefoon

Heb je tips om te leren omgaan met oorsuizen? Deel ze dan hier met andere jongeren, zodat ook zij de tuut in hun oren kunnen leren accepteren.
Koz
Berichten:1
Lid geworden op:08 Nov 2015, 08:37
Hoofdtelefoon

Berichtdoor Koz » 08 Nov 2015, 08:42

Ik vraag mij af, indien je al tinnitus hebt, het wel verstandig is een hoofdtelefoon te gebruiken? Ook al gebruik je die van een prima merk en met een zacht volume.
Grtz
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: Hoofdtelefoon

Berichtdoor Bert » 08 Nov 2015, 13:00

Als je oorsuizen hebt, mag je nog een hoofdtelefoon gebruiken, maar ga er dan heel veilig mee om. Gebruik het niet te lang, gun je oren voldoende rust en zet het volume niet te hoog. Als je met die zaken rekening houdt, zal je je oren niet verder beschadigen.
Jef
Berichten:22
Lid geworden op:04 Nov 2015, 13:53

Re: Hoofdtelefoon

Berichtdoor Jef » 08 Nov 2015, 22:58

Ik ben een jongen van 15 en heb tinnitus. Ik game redelijk veel en ik zou een headset willen kopen maar vraag mij af of dit een goed idee is? Het zijn natuurlijk maar stemmen die erdoor komen maar toch heb ik mijn twijfels. Hoe lang per dag zou je dit dan mogen dragen ?
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: Hoofdtelefoon

Berichtdoor Bert » 09 Nov 2015, 08:39

[quote="Jef"]Ik ben een jongen van 15 en heb tinnitus. Ik game redelijk veel en ik zou een headset willen kopen maar vraag mij af of dit een goed idee is? Het zijn natuurlijk maar stemmen die erdoor komen maar toch heb ik mijn twijfels. Hoe lang per dag zou je dit dan mogen dragen ?

Het is vooral belangrijk dat je oplet met het gebruik van je headset. Zet het zeker niet te luid, want dat kan heel belastend zijn voor je oren. Ook stemmen (als die luid gaan) kunnen je oren beschadigen als je er te lang naar luistert. Ik zou je headset max. 1 à 2 uur op een laag volume per dag dragen.

Om echt zeker te zijn of het wel veilig is, zou ik je vraag even doorsturen naar onze helpdesk: [url]http://detuutvantegenwoordig.be/helpdesk[/url]. Dan zal een audioloog een antwoord kunnen geven op je vraag.