ruisgenerator

Post in dit deel alles over handelingen: nieuwtjes, vragen...
tom
Berichten:27
Lid geworden op:24 Nov 2015, 22:39
ruisgenerator

Berichtdoor tom » 06 Dec 2015, 19:47

Hey,

Iemand ervaring met een ruisgenerator? Ik vind er bijzonder weinig over op het internet. Vreemd.

Zou jij het dragen ?

Ik ga morgen wat informatie inwinnen bij Lappere (heb een afspraak).

groetjes
Ananas
Berichten:51
Lid geworden op:03 Nov 2015, 18:15
Locatie:Geel
Contact:

Re: ruisgenerator

Berichtdoor Ananas » 07 Dec 2015, 18:33

Ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee, dus ik kan je niet direct helpen, maar als ik in een ruimte zit met veel achtergrondgeluid (bv. een computerlokaal), dan maskeert dit mijn piep wel.
Anderzijds kan je het niet volledig vergelijken.

Ik zou het zelf absoluut niet overwegen, ik kan er ondertussen mee leven dus ik denk dat ik gek word van een ruisgenerator...

Hou je ons op de hoogte als je geweest bent? Vooral qua kostprijs kan het interessant zijn om toch al iets te weten ;).

Groeten,

Kev
Wil je gewoon eens praten of zoek je wat steun? Je mag mij altijd contacteren via PB!
[size=85]
You are not alone. Kop op, het wordt beter! I promise.[/size]
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: ruisgenerator

Berichtdoor Bert » 07 Dec 2015, 19:55

Ik heb er ook geen ervaring mee. Laat zeker weten wat je ervan vindt. Op onze website staat er wel een interessante video over de TRT-behandeling van Lapperre: http://detuutvantegenwoordig.be/home/wat-is-trt-video. Misschien interessant voor jou?
tom
Berichten:27
Lid geworden op:24 Nov 2015, 22:39

Re: ruisgenerator

Berichtdoor tom » 18 Dec 2015, 21:51

hey,

Het is intussen weer een paar dagen geleden dat ik naar Laperre ben geweest. Ik ben er met een zeer dubbel gevoel naar buiten gegaan.

Zoals ik ergens in een ander topic al had laten weten bleek mijn gehoor bij mijn laatste bezoek aan het ziekenhuis eigenlijk nog vrij ok. Kortom : het was eigenlijk gewoon 'in orde'.
Bij Laperre hebben ze de testen opnieuw gedaan en ik scoorde daar heel wat minder. Zeker op de 'verstatest' (die ze niet afnemen in het ziekenhuis). Ik heb er ook een vragenlijst ingevuld, de tinnitus handicap inventory (of zoiets) waar ik heel slecht op scoor. Vragen gaan vooral rond je gevoelens rond T en de impact op je leven etc...

Ze raden mij dus aan mij een hoortoestel te proberen (gezien de slechte resultaten op de verstatest) en een ruisgenerator voor de tinnitus.

Kosten :

- 2400€ per ruisgenerator , 5 j garantie
- mijn gehoorverlies is te weinig voor een terugbetaling van het ziekenfonds (volgende keer wat minder drukken? :) )
- je kan ook huren vr 78€ per maand

Ik ga het volgende week toch proberen. Een hopeloos iemand als ik probeert alles om zijn 'levenskwaliteit' weer wat op te krikken.

De TRT zijn een aantal sessie (4 is het normale) waar je met een audiologe 'praat'. 50€ per sessie. Ik weet nog niet zeker of dit iets voor mij gaat zijn... ik heb het gevoel (door uren surfen) al voldoende op de hoogte te zijn van de tinnitus. En ik heb echt geen behoefte aan wat relaxoefeningen of medidatie. Dat is helemaal mijn ding niet.


Ik hou jullie verder op de hoogte. Maar conclusie: het lijkt mij lang niet ideaal als oplossing allemaal.

Ik neem in januari bij de experts van het UZA nog een afspraak omdat ik nog altijd meer geloof hecht aan de wetenschap en de artsen dan aan het 'commerciële' Laperre. Het leek mij echt iets te gefocust op het gebruik en de aankoop van een hoortoestel.

We shall see dus...

Heb de laatste week een aantal goede dagen gehad. Zit weer op 70 procent van mijn energielevel voor de T. Nachten blijven de hel. T blijft altijd de hel. F$ck T !
EternalSilence
Berichten:5
Lid geworden op:19 Dec 2015, 10:50

Re: ruisgenerator

Berichtdoor EternalSilence » 19 Dec 2015, 11:20

Ik zou toch graag u verhaal/ervaringen willen blijven volgen.
Ook een afspraak maken met die expert uit het UZA.
tom
Berichten:27
Lid geworden op:24 Nov 2015, 22:39

Re: ruisgenerator

Berichtdoor tom » 19 Dec 2015, 23:01

Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Vind het best wel spannend. Ik heb er wel niet speciaal vrij voor genomen, ik ga naar het hoorcentrum en heb meteen daarna drie meeting ingepland om het direct in de drukte te testen.
tom
Berichten:27
Lid geworden op:24 Nov 2015, 22:39

Re: ruisgenerator

Berichtdoor tom » 29 Jan 2016, 20:50

Hoi

We zijn intussen een maand verder.
Maar de ruisgenerator (of eigenlijk moet ik zeggen hoorapparaten) heb ik maar 1 week gedragen.

Ik merkte eigenlijk helemaal GEEN verschil. Ik hoorde niet beter (want eigenlijk is mijn gehoor niet slecht) en de tinnitus werd zeker niet voldoende naar de achtergrond gemaskeerd.
Dure rommel dus en volgende week geef ik alles netjes af. Het is jammer genoeg geen oplossing voor mij.

Intussen heb ik genoten van een deugddoende vakantie en mijn T is weer terug naar normale niveaus (van voor oktober). Ik hoop dus uit de slechte periode te zijn. Ik functioneer intussen weer op 90 procent.

Maar het blijft dus afwachten op een goede behandeling voor mij.

TRT ga ik ook niet proberen bij Laperre. Een paar sessies wat lullen over Tinnitus met een audiologe gaat mij echt niet helpen (zeker omdat ik ook al totaal geen klik met haar had de twee eerste keren).

groetjes
Tom

Terug naar “Behandelingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten