Mijn ervaring met tinnitus

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
fireclaw
Berichten:12
Lid geworden op:04 Jan 2016, 17:12
Mijn ervaring met tinnitus

Berichtdoor fireclaw » 04 Jan 2016, 17:33

Ik ben 15 jaar oud en mijn tinnitus is vanuit het niets gekomen. Het begon met een hoog schel gepiep in mijn hoofd wat me eerst niet eens opviel. Maar die werd al snel te luid om te negeren. Daarna is er ook een tuut bijgekomen in mijn rechteroor, eerst kon ik die alleen maar voor het slapen horen maar nu word hij steeds luider en hoor ik hem ook overdag. Dan is er nog een tuut bijgekomen in mijn linkeroor, op dit moment is deze nog redelijk stil.
Ik blijf optimistisch maar ze hebben tegen mij gezegd dat er niets meer aan te doen is. Ik maak me alsnog heel erg veel zorgen. Waarom wordt mijn tinnitus zo snel luider en waarom komen er zoveel 'tonen' tegelijk bij?

Alle reacties zijn meer dan welkom want ik zie het niet zitten om de rest van mijn leven een nooit ophoudend hels geluid te horen in mijn hoofd en in mijn beide oren.

Alvast bedant :D
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: Mijn ervaring met tinnitus

Berichtdoor Bert » 04 Jan 2016, 18:29

Dag fireflaw,

Bedankt om je verhaal met ons te delen :). Goed dat je je ervaringen op het forum smijt; met de hulp van andere jongeren met oorsuizen zal je jouw tuut zeker een plaats kunnen geven in je leven.

Hoe lang heb je je tinnitus nu al? Heeft je oorarts gezegd wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn? Als ik die informatie heb, zal ik je meer tips kunnen geven :)
fireclaw
Berichten:12
Lid geworden op:04 Jan 2016, 17:12

Re: Mijn ervaring met tinnitus

Berichtdoor fireclaw » 04 Jan 2016, 22:51

[quote="Bert"]Dag fireflaw,

Bedankt om je verhaal met ons te delen :). Goed dat je je ervaringen op het forum smijt; met de hulp van andere jongeren met oorsuizen zal je jouw tuut zeker een plaats kunnen geven in je leven.

Hoe lang heb je je tinnitus nu al? Heeft je oorarts gezegd wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn? Als ik die informatie heb, zal ik je meer tips kunnen geven :)


Ik heb de tinnitus nu al iets meer dan een maand. De oorarts zegt dat het waarschijnlijk van de gehoorschade komt die ik heb. Waar die vandaan komt is een raadsel. Langs mijn vaders kant is er gehoorschade in de familie maar nog nooit op zo'n jonge leeftijd.