Ziekte Ménière.

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
Sir Andro
Berichten:6
Lid geworden op:03 Nov 2015, 18:06
Ziekte Ménière.

Berichtdoor Sir Andro » 03 Nov 2015, 18:13

Ben 64 en heb reeds tien jaar ongeveer oorsuizen, maar wel de ernstigere vorm nm Ziekte van Ménière. Oorzaak, werkzaam geweest op scheepswerf vandaar veel lawaai en geen bescherming Het is ontstaan in 1 oor en nu sedert een klein jaar ook het andere oor.
Medicatie die effect heeft is er niet, ook een operatief helpen is niet van toepassing, dus mee leren leven. Nu ik erover schrijf hoor ik het uiteraard dubbel zo erg, maar het last hebben van wagenziekte wegens problemen met het evenwichtsorgaan is het moeilijkst. Dat is typisch voor de ziekte van Ménière.

Ziezo dat is het zowat.
Groetjes van Sir Andro.
Ananas
Berichten:51
Lid geworden op:03 Nov 2015, 18:15
Locatie:Geel
Contact:

Re: Ziekte Ménière.

Berichtdoor Ananas » 03 Nov 2015, 18:32

Ik kan je alleen maar sterkte toewensen Sir Andro, het moet niet al te makkelijk zijn om er over te schrijven (ook bij mij is het als ik er veel mee bezig ben dubbel zo erg).

Zijn er dingen die jij doet die je helpen?

Bedankt voor jouw verhaal te vertellen :)

Kevin
Wil je gewoon eens praten of zoek je wat steun? Je mag mij altijd contacteren via PB!
[size=85]
You are not alone. Kop op, het wordt beter! I promise.[/size]
Sir Andro
Berichten:6
Lid geworden op:03 Nov 2015, 18:06

Re: Ziekte Ménière.

Berichtdoor Sir Andro » 03 Nov 2015, 18:55

Rust is zo wat het enige dat iets opbrengt. Om te slapen gebruik ik dus sedinal. Ik heb wel bemerkt dat ik na een operatie onlangs er geen piep meer was? misschien omdat ik te ziek was, en de aandacht op iets anders gericht was.
Groetjes van Sir Andro.
Peggy
Berichten:3
Lid geworden op:04 Nov 2015, 15:28

Re: Ziekte Ménière.

Berichtdoor Peggy » 04 Nov 2015, 15:51

Ik heb ook Menière met oorsuizen.
Nadat ik er niet meer van kon slapen of er 's nachts wakker van werk ondanks mijn medicatie ben ik als laatste hoop naar een homeopaat gegaan.
Na enkele weken was oorsuizen opmerkelijk minder. Ik kan nu ook terug normale geluiden verdragen die eerst pijn deden aan mijn oren.
Weinigen begrijpen dat simpele geluiden pijn konden doen aan mijn oren en vonden het raar als ik dan zei dat ze niet zoveel lawaai moesten maken.
Ik kan u dit ten zeerste aanraden.

Groeten Peggy

ps zoek wel een goede herkende homeopaat (bv ook iemand die erkende huisarts is)
Guidos
Berichten:9
Lid geworden op:03 Nov 2015, 15:24

Re: Ziekte Ménière.

Berichtdoor Guidos » 04 Nov 2015, 16:03

https://www.youtube.com/watch?v=verrR-KGQok


kijk hier eens het zijn vijf delen over evenwichts problemen.
Sir Andro
Berichten:6
Lid geworden op:03 Nov 2015, 18:06

Re: Ziekte Ménière.

Berichtdoor Sir Andro » 04 Nov 2015, 20:28

[quote="Peggy"]Ik heb ook Menière met oorsuizen.
Nadat ik er niet meer van kon slapen of er 's nachts wakker van werk ondanks mijn medicatie ben ik als laatste hoop naar een homeopaat gegaan.
Na enkele weken was oorsuizen opmerkelijk minder. Ik kan nu ook terug normale geluiden verdragen die eerst pijn deden aan mijn oren.
Weinigen begrijpen dat simpele geluiden pijn konden doen aan mijn oren en vonden het raar als ik dan zei dat ze niet zoveel lawaai moesten maken.
Ik kan u dit ten zeerste aanraden.

Groeten Peggy

ps zoek wel een goede herkende homeopaat (bv ook iemand die erkende huisarts is)


Dank je voor deze goede raad en die ga ik ter harte nemen.
Groetjes van Sir Andro.