Demping op maat gemaakte oordoppen

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
Annabelle
Berichten:40
Lid geworden op:03 Nov 2015, 08:45
Demping op maat gemaakte oordoppen

Berichtdoor Annabelle » 21 Jan 2016, 20:07

Hier weer even een vraagje van mij:

Bij het laten maken van jullie oordoppen, voor welke demping hebben jullie toen gekozen?

X
Wikkes
Berichten:10
Lid geworden op:29 Dec 2015, 10:17

Re: Demping op maat gemaakte oordoppen

Berichtdoor Wikkes » 24 Jan 2016, 11:53

hangt af van de reden en je gevoeligheid.

Ik heb er standaard van 20-30€ telkens, ik kies voor muziekdoppen van 25db ongeveer, dit omdat ik toch nog profeer festivals te doen en daar de muziek luider staat dan de meeste fuiven/cafe's.
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: Demping op maat gemaakte oordoppen

Berichtdoor Bert » 24 Jan 2016, 16:00

Ik heb voor de zwaarste demping gekozen; 25 dB. Had eerst een minder zware demping, maar ik voelde me niet echt op m'n gemak als ik met die oordoppen weg ging. Nu vind ik het zalig, maar het hangt er idd van af voor wat je de oordoppen wil gebruiken en hoe gevoelig je zelf bent. Normaal gezien heb je een garantieperiode waarin je kan de demping kan veranderen.
Annabelle
Berichten:40
Lid geworden op:03 Nov 2015, 08:45

Re: Demping op maat gemaakte oordoppen

Berichtdoor Annabelle » 24 Jan 2016, 20:29

Hey Bert,
Ik ben bij Audionova geweest.
Daar raden ze me de middelste demping aan en dat is -19 db demping maar vind dit precies wat laag. Ik zou deze dan vooral gebruiken om uit te gaan.

Liefs x
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: Demping op maat gemaakte oordoppen

Berichtdoor Bert » 25 Jan 2016, 12:53

[quote="Annabelle"]Hey Bert,
Ik ben bij Audionova geweest.
Daar raden ze me de middelste demping aan en dat is -19 db demping maar vind dit precies wat laag. Ik zou deze dan vooral gebruiken om uit te gaan.

Liefs x

Ik ben ook met die demping begonnen, maar heb na een maand een extra demping (zwaardere demping) gekocht. Hebben ze iets gezegd van garantie? Anders kan je beginnen met die -19 db, die even uittesten en dan zie je wel.