Geen oren naar tinnitus

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
Gert
Moderator
Berichten:8
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:59
Geen oren naar tinnitus

Berichtdoor Gert » 04 Nov 2015, 13:48

Goeiedag iedereen,

Als medewerker aan dit project voel ik mij ook een beetje aangesproken om hier een post te plaatsen met mijn verhaal.

Ik heb nu een 3 tot 4-tal jaren tinnitus. En eigenlijk als ik even herbekijk wat ik allemaal uitspookte 15 jaren geleden verbaasd het mij dat ik toen pas tinnitus heb gekregen. Daarom ook de titel.

Tussen mijn 16 en 21 jaar ben ik een vrij fervent gamer geweest. Uiteindelijk zelfs op semi-professioneel niveau ( voor die tijd ). Als gamer zit je eigenlijk constant achter je PC dingen te doen. Dit gaat dan van gamen tot muziek beluisteren tot films kijken. Alles wat ik deed, was via de PC. Daarbij hoort ook een headset. Tijdens mijn hoogdagen mocht je gerust erop rekenen dat ik minstens 12 uur lang die headset op had. Het probleem bestaat er thans in dat mijn headset op maximum volume stond. Om alles goed te kunnen horen. Aan dat harde geluid wende ik nogal redelijk snel dus mijn muziek en films stonden op hetzelfde niveau.

Tijdens weekends (vrijdag en zaterdag) ging ik dan 's avonds uit en stond ik in harde muziek. Ik heb nooit oorbescherming willen dragen omdat ik dat " lame " vond. Nu mijn tinnitus is ook niet daarvan gekomen dus ik heb er verder nooit aandacht meer aan besteed en ben blijven verder doen. Tot ik 4 jaar geleden in de bouw begon te werken. Wegenbouw om precies te zijn. Op dat moment was er toen niet echt veel aandacht voor gehoorbescherming en dergelijke. Dus alles wat geslepen moest worden of dergelijke..; dingen waar veel lawaai bij kwam... werd gedaan zonder gehoorbescherming.
Op een gegeven moment moest ik een halve dag borduren slijpen. Toen ik daarmee klaar was hoorde ik een tuut in mijn beide oren. Ik dacht dat het wel over ging gaan... maar dat is helaas dus nooit het geval geweest. Tot op heden zit ik nog met dezelfde tuut in mijn oren. Maar ik zal nooit nog iets zonder oorbescherming doen.

Al bij al mag je gerust stellen dat ik dit zelf gezocht heb. Ik heb dit dan ook meteen aanvaard en mijzelf niet in spijt gewenteld. De tuut is er en zal er voorlopig blijven. Dit was eingelijk ook mijn redding. Ik heb een hoge fluittoon in mijn oren en wanneer er gesprekken gaande zijn met een beetje achtergrondgeluid, kan ik niet meer goed verstaan wat er gezegd wordt. Ook hier heb ik vrede mee genomen enben niet beschaamd om tot 5x toe te vragen wat er gezegd werd.

Ook bij het slapen heb ik er geen last van. En als ik de tuut dan hoor is het maar voor 1 minuutje en dan let ik er niet meer op. Om te slapen gebruik ik gewoon een techniek waarbji ik mijn gedachten vrij maak en gewoon aan dingen denk die ik graag zou doen. Zoals bvb... hoe zou mijn leven er uitzien als een profvoetballer. Een soort van dagdromen eigenlijk voor ik in slaap val. Dat neemt mijn gehele tinnitus weg en zo val ik steeds binnen de 5 minuten in slaap. Ik heb thans het geluk gehad van dit al sinds dag 1 te kunnen doen. Ook mijn ademhaling controleer ik ( redelijk onbewust ) en ik ben er onlangs achtergekomen dat diepzeeduikers zonder zuurstofflessen eigenlijk die techniek ook gebruiken. Ik mag mijzelf dus gelukkig prijzen dat ik het op deze manier kan oplossen. En misschien helpt dit 1 van jullie verder ook. Wie weet.
- To beer or not to beer -
By William Shakesbeer
Charlotte
Moderator
Berichten:4
Lid geworden op:02 Nov 2015, 14:14

Re: Geen oren naar tinnitus

Berichtdoor Charlotte » 05 Nov 2015, 00:00

Beste Gert

Bedankt om ook jouw verhaal te delen. Het is tof om ook eens het verhaal te horen van een moderator. Jouw tip over dat dagdromen zal ik zeker eens proberen het is een zeer goede tip, dus ook bedankt om je tips te delen met ons.

Groetjes Charlotte

Terug naar “Jouw verhaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten