Functioneren met tinnitus

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
Annabelle
Berichten:40
Lid geworden op:03 Nov 2015, 08:45
Functioneren met tinnitus

Berichtdoor Annabelle » 06 Nov 2015, 07:53

Beste mensen, ik heb zelf nu 2 weken T en mijn vraag aan jullie is of jullie ng normaal kunnen functioneren??? Ben bang
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: Functioneren met tinnitus

Berichtdoor Bert » 06 Nov 2015, 09:10

Dag Annabelle. Hoe heb je je oorsuizen opgelopen? Ben je intussen al naar de oorarts geweest?
Elke jongere met oorsuizen ervaart dezelfde gevoelens in het begin. Die pieptoon klinkt heel vervelend, en de eerste weken ben je er voortdurend op gefocust, waardoor de toon luider zal klinken. Je mag de paniek echter niet laten overheersen. Bespreek eerst even met je oorarts wat je kan doen om je tinnitus draaglijk te maken. Op de website staan ook heel wat handige tips om te leren omgaan met je oorsuizen.

En ik kan je alvast geruststellen: nagenoeg alle jongeren leren na een tijdje omgaan met hun oorsuizen, en kunnen perfect functioneren in het dagelijkse leven. Nu denk je waarschijnlijk dat je de pieptoon niet zal kunnen accepteren, maar je zal zien: geef het wat tijd en het komt allemaal goed :).

Praat er ook over met andere mensen. Het is zeer goed dat je jouw verhaal met ons deelt. Als je nood hebt aan een luisterend oor, ben je hier altijd welkom.
Anna1983
Moderator
Berichten:36
Lid geworden op:01 Nov 2015, 18:14

Re: Functioneren met tinnitus

Berichtdoor Anna1983 » 06 Nov 2015, 15:05

Ik ben 1 van de mensen bij wie het ook goed is gekomen, in het begin ernstig afgezien, en nu functioneer ik weer prima!
Annabelle
Berichten:40
Lid geworden op:03 Nov 2015, 08:45

Re: Functioneren met tinnitus

Berichtdoor Annabelle » 06 Nov 2015, 15:14

Ik heb mijn oorszuizen 2 weken geleden opgelopen door een te luide fuif!!!
Ik zou mezelf echt iets willen aandoen omdat ik er toen niet bij stil stond wat de gevolgen konden zijn...
Ik ben vorige week bij de nko-arts geweest en die heeft enkel Medrol voorgeschreven ( cortisone) en Rivotrill om te kunnen slapen.
Slapen lukt nu terug goed maar ik ben echt in paniek dat ik nooit nog rust ga vinden!
Ik kon zo genieten van stilte en dat zal nu nooit nog zo zijn...
Ik vind dit forum zeker een goed initiatief en steunpunt op dit moment!

Ze zeggen dat je,je focus ervan af moet wenden en er minder mee bezig moet zijn...
Ik denk dat ik dat ook wel zal kunnen als ik aan het werken ben ofzo...Maar dan kom je thuis en wat dan!???
Ben op dit moment echt wel radeloos!!!
Het zit constant in mijn hoofd...
Heb het gevoel dat mijn leven voorbij is...

Annabelle
Annabelle
Berichten:40
Lid geworden op:03 Nov 2015, 08:45

Re: Functioneren met tinnitus

Berichtdoor Annabelle » 06 Nov 2015, 15:15

@ Anna: hoe hard heb je afgezien in het begin?
Dacht jij ook dat je niet meer zou kunnen leven op deze manier?
Hoe is het voor jou dragelijk geworden?

groetjes
Anna1983
Moderator
Berichten:36
Lid geworden op:01 Nov 2015, 18:14

Re: Functioneren met tinnitus

Berichtdoor Anna1983 » 06 Nov 2015, 19:22

Beste Annabelle ik stuur je een prive bericht.
tom
Berichten:27
Lid geworden op:24 Nov 2015, 22:39

Re: Functioneren met tinnitus

Berichtdoor tom » 05 Dec 2015, 00:20

Hey Annabelle,

Sterkte meid !!! Praat er over en hier zeker mensen die je tips kunnen geven.
mik79
Berichten:1
Lid geworden op:26 Jan 2016, 15:45

Re: Functioneren met tinnitus

Berichtdoor mik79 » 26 Jan 2016, 15:49

Hallo, ook ik heb sinds 3 maanden T. Een sommige dagen gaat het goed, maar als ik een terugval heb, is het wel een serieuze. @Anna1983: kan je ook mij zeggen hoe het voor jou draaglijk is geworden!
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: Functioneren met tinnitus

Berichtdoor Bert » 26 Jan 2016, 22:22

[quote="mik79"]Hallo, ook ik heb sinds 3 maanden T. Een sommige dagen gaat het goed, maar als ik een terugval heb, is het wel een serieuze. @Anna1983: kan je ook mij zeggen hoe het voor jou draaglijk is geworden!

Hey Mik! Hoe heb je het precies opgelopen? Het is normaal dat je het er soms lastig mee hebt. De eerste maanden is het moeilijk om te leren omgaan met je tinnitus. Je bent dus zeker en vast niet alleen. Als ik wat beter weet hoe de tinnitus bij jou in je leven gekomen is, kan ik je meer tips geven :)