leren er mee leven en volhouden

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
lucien.vos
Berichten:1
Lid geworden op:11 Nov 2015, 21:07
leren er mee leven en volhouden

Berichtdoor lucien.vos » 11 Nov 2015, 21:30

.Ik ben Lucien Vos en ben 64 jaar.Ik heb standvastg oorsuizingen sinds mijn 17 de.Dus 47 jaar.Ik denk dat ik Belgisch recordhouder "oorsuizen" ben.In ieder geval ben ik nog niemand tegengekomen die het langer heeft.Ik was een uitstekend student.Ik mocht zelfs mijn medeleerlingen hun examen van Latijn verbeteren omdat ik 96% had.Al mijn vrienden zijn dokter of advocaat geworden.Ik heb mijn studies niet afgemaakt door die fluittoon.Toen ik 22 jaar was heb ik een depressie gehad.YOGA heeft me er terug bovenop geholpen.Ik heb een heel druk leven gehad als bankbediende en was op zeker ogenklik 4 keer voorzitter van verschillende verenigingen.Ik ben 20 jaar in de politiek geweest en ben 20 jaar hoofddelegué geweest van het ACV in een bank.Een druk leven vol afwisseling is een goede remedie tegen oorsuizen, dan zijt ge er zo niet op gefocust.Joga is ook zeer goed.Verder moogt ge tinnitus niet als uw vijand beschouwen , maar als een metgezel.Ik maak er zelfs grapjes over:Ik hoop dat mijn oor nog 36 jaar sist( dan ben ik 100).Als ik het niet meer hoor sissen, heb ik nog een paar seconden.Ik heb ook aangepaste oordopjes gekocht om mijn gazon te maaien..Ik ben ook in de tinnitusclub gegaan: het Vlatietje.Hun leuze is: volhouden en leer er mee leven.
Céline
Moderator
Berichten:32
Lid geworden op:01 Nov 2015, 16:27

Re: leren er mee leven en volhouden

Berichtdoor Céline » 11 Nov 2015, 21:38

Lucien, bedankt voor je positieve boodschap!
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: leren er mee leven en volhouden

Berichtdoor Bert » 12 Nov 2015, 09:29

Dag Lucien. Bedankt voor je tips. Leuk om te horen dat je na al die jaren tinnitus zo positief in het leven staat. Je bent een voorbeeld voor vele andere mensen :)
PRY
Berichten:7
Lid geworden op:10 Nov 2015, 16:11

Re: leren er mee leven en volhouden

Berichtdoor PRY » 14 Nov 2015, 16:49

Blijkbaar ervaart iedereen het geluid van tinnitus op een andere manier, ik ben ook positief ingesteld maar kan helaas geen enkele nacht normaal slapen.
Als er mij iemand een tip kan geven om de nachtrust wat te verbeteren is die wel gekomen.
Ik slaap met natuurgeluiden omdat het anders de hel is.
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: leren er mee leven en volhouden

Berichtdoor Bert » 14 Nov 2015, 18:28

[quote="PRY"]Blijkbaar ervaart iedereen het geluid van tinnitus op een andere manier, ik ben ook positief ingesteld maar kan helaas geen enkele nacht normaal slapen.
Als er mij iemand een tip kan geven om de nachtrust wat te verbeteren is die wel gekomen.
Ik slaap met natuurgeluiden omdat het anders de hel is.

Het klopt inderdaad dat iedereen dit op een andere manier ervaart. Sommigen hebben er overdag weinig last van, bij anderen is de impact op hun nachtrust groter. Maar ook die zaken kan je aanpakken en draaglijker maken. Het opleggen van rustige muziek, zoals natuurgeluiden, is alvast een heel goeie manier. Kan je zo makkelijker inslapen?

Hoe lang heb je al oorsuizen?