Slapen met oorsuizen...

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
Annabelle
Berichten:40
Lid geworden op:03 Nov 2015, 08:45
Slapen met oorsuizen...

Berichtdoor Annabelle » 23 Nov 2015, 09:42

Lieve mensen,

Ik heb ondertussen een maand last van oorsuizen!
Ik heb ondertussen een cortisonekuur achter de rug en ook 10 sessies in de Hyperbare kamer van het uza maar tot nu toe helaas zonder resultaat. Overdag, als ik bezig ben stoort men piepje me al niet meer zo maar vanaf dat het stil is en dat is natuurlijk vooral als ik ga slapen klinkt hij super luid en stoort het mij enorm! Ik heb nu al 3 weken amper geslapen en ik wil mijn nachtrust terug!!! Ik heb van de nko-arts Rivotril gekregen, in het begin hielp dit een feetje maar nu heeft dit geen resultaat meer... Ben een beetje radeloos! Ik hield zo van slaap! Iemand van jullie ervaringen die jullie willen delen? Ook muziek helpt me niet... Groetjes, Annabelle
Ananas
Berichten:51
Lid geworden op:03 Nov 2015, 18:15
Locatie:Geel
Contact:

Re: Slapen met oorsuizen...

Berichtdoor Ananas » 23 Nov 2015, 10:58

Ik heb helaas maar 1 ding wat ik kan zeggen en dat is dat je tijd gaat nodig hebben. Sommige mensen zijn geholpen met een apparaatje dat ruis maakt, anderen slapen liever met het raam open (al zou ik dat met dit weer niet zo aanraden..).
Bij mij is het "vanzelf" gekomen na een paar maanden en kan ik zo in slaap raken, maar de weg ernaar was lang, ik denk dat het mij toch wel 3-6 maanden geduurd heeft. Maar het wordt beter! Het grootste probleem dat je hebt bij het in slaap raken is dat je alle geluid weg wilt, je maakt je hoofd leeg, het is stil en het enige waar je op kan focussen is die piep.
Na een tijd heb ik geleerd om ook dan die te negeren, ik probeer dan misschien te denken aan iets leuks wat ik gedaan heb/ga doen en dan val ik vanzelf na een tijd in slaap. Maar da's voor iedereen anders natuurlijk...

Ik kan je enkel maar aanraden om af te wachten en dan komt het waarschijnlijk wel weer goed! Geen paniek, da's voor niets nodig :) en ik weet dat de eerste maanden een hel kunnen zijn, maar het wordt beter! En je gaat hier altijd steun bij ons vinden als het wat slechter gaat!
Wil je gewoon eens praten of zoek je wat steun? Je mag mij altijd contacteren via PB!
[size=85]
You are not alone. Kop op, het wordt beter! I promise.[/size]
Barre
Berichten:41
Lid geworden op:03 Nov 2015, 16:29
Locatie:Antwerpen

Re: Slapen met oorsuizen...

Berichtdoor Barre » 23 Nov 2015, 12:48

Zeer herkenbaar wat je daar schrijft Annabelle, ik had aanvankelijk ook slaapproblemen en werd elk uur wakker door de tinnitus en om dan terug in slaap te raken met die herrie in mijn hoofd was geen evidentie.

Maar het wordt echt beter, ik slaap nu als een roos, net zo goed als daarvoor, een maand is niet lang als het op tinnitus aankomt en ik heb er meer dan een jaar over gedaan om er aan te wennen maar tijd heelt alle wonden.
Ananas
Berichten:51
Lid geworden op:03 Nov 2015, 18:15
Locatie:Geel
Contact:

Re: Slapen met oorsuizen...

Berichtdoor Ananas » 23 Nov 2015, 12:58

[quote="Barre"]Maar het wordt echt beter, ik slaap nu als een roos, net zo goed als daarvoor, een maand is niet lang als het op tinnitus aankomt en ik heb er meer dan een jaar over gedaan om er aan te wennen maar tijd heelt alle wonden.


En da's iets wat ik alleen maar kan beamen.
Wil je gewoon eens praten of zoek je wat steun? Je mag mij altijd contacteren via PB!
[size=85]
You are not alone. Kop op, het wordt beter! I promise.[/size]