Tinnitus studie

Heb je tips om te leren omgaan met oorsuizen? Deel ze dan hier met andere jongeren, zodat ook zij de tuut in hun oren kunnen leren accepteren.
Ananas
Berichten:51
Lid geworden op:03 Nov 2015, 18:15
Locatie:Geel
Contact:
Tinnitus studie

Berichtdoor Ananas » 17 Nov 2015, 10:44

Misschien is het interessant om dit hier te posten. Dit jaar op Graspop vond ik affiches van Tinnitus Studie.
Er wordt in heel Europa onderzoek gedaan naar tinnitus, en voor deze studie zijn ze op zoek naar mensen die hieraan voldoen:

* ouder dan 18 jaar en jonger dan 75 jaar zijn,
* last hebben gekregen van tinnitus na een geluidstrauma, barotrauma, middenooroperatie, een traumatische perforatie van het trommelvlies of een middenoorontsteking,
* minder dan 6 maanden last hebben van tinnitus.

Als jij jezelf hier in kan vinden, dan kan je mogelijk meedoen in deze studie en zo het onderzoek naar tinnitus verder helpen (waar we allemaal beter van worden!)

Meer informatie en inschrijven kan je op http://www.tinnitus-study.info/be-nl-home

Laat vooral iets weten als je hier aan meedoet, kan alleen maar interessant te zijn voor iedereen!
Wil je gewoon eens praten of zoek je wat steun? Je mag mij altijd contacteren via PB!
[size=85]
You are not alone. Kop op, het wordt beter! I promise.[/size]
Charlotte
Moderator
Berichten:4
Lid geworden op:02 Nov 2015, 14:14

Re: Tinnitus studie

Berichtdoor Charlotte » 20 Nov 2015, 11:10

Beste Ananas

Bedankt om dit met ons te delen!
Barre
Berichten:41
Lid geworden op:03 Nov 2015, 16:29
Locatie:Antwerpen

Re: Tinnitus studie

Berichtdoor Barre » 23 Nov 2015, 12:42

Dit is voor accute tinnitus, jammer genoeg nog steeds niets voor de chronische patienten maar het is alvast een stap in de goede richting.

Misschien dat OTO-311 (een ander middel dat nu getest wordt voor tinnitus) ook voor chronische patienten wat verlichting kan brengen, er zitten wel wat dingen in de pijplijn !

Laat ons niet vergeten dat een medicijn dat tinnitus kan genezen booming business is aangezien meer en meer mensen hier last van krijgen door onze levensstijl waar alles maar luider en luider moet, de eerste die iets vind dat echt werkt mag van mij de nobelprijs winnen en stinkend rijk worden :)
Ananas
Berichten:51
Lid geworden op:03 Nov 2015, 18:15
Locatie:Geel
Contact:

Re: Tinnitus studie

Berichtdoor Ananas » 23 Nov 2015, 12:57

De persoon die hier iets voor vindt wordt stinkend rijk denk ik, geen twijfel aan. Dit is echt een heel groot probleem in de westerse landen aan het worden!
Wil je gewoon eens praten of zoek je wat steun? Je mag mij altijd contacteren via PB!
[size=85]
You are not alone. Kop op, het wordt beter! I promise.[/size]
kdejaeger@gmail.com
Berichten:15
Lid geworden op:22 Nov 2015, 20:53

Re: Tinnitus studie

Berichtdoor kdejaeger@gmail.com » 23 Nov 2015, 17:03

Hetzelfde bedrijf lijkt ook plannen te hebben voor chronische tittinus? http://aurismedical.com/product-candidates/pipeline -> AM-102.
Hoe kan het dat zo'n "NMDA receptors antagonist" een blijvende werking zou creëren en geen tijdelijke?
Barre
Berichten:41
Lid geworden op:03 Nov 2015, 16:29
Locatie:Antwerpen

Re: Tinnitus studie

Berichtdoor Barre » 23 Nov 2015, 17:57

[quote="kdejaeger@gmail.com"]Hetzelfde bedrijf lijkt ook plannen te hebben voor chronische tittinus? http://aurismedical.com/product-candidates/pipeline -> AM-102.
Hoe kan het dat zo'n "NMDA receptors antagonist" een blijvende werking zou creëren en geen tijdelijke?


Ik denk dat AM-102 ook meer gericht is op accute tinnitus, ik zie alvast niet in hoe je chronische tinnitus gaat behandelen met een injectie in het binnenoor, chronische tinnitus is een neurologisch probleem.
Mijn voorkeur gaat vooral naar OTO-311 en SF0034 , er zijn redenen om aan te nemen dat epilepsie en tinnitus gerelateerd zijn in die zin dat het beide een bepaalde overactiviteit is in de hersenen, dus gebeurd er veel onderzoek naar die zaken, vooral naar het anti-epilepsie medicijn retigabine (merknaam Trobalt in Belgie)

http://www.hearingreview.com/2015/06/ne ... -epilepsy/