Getuigenis over Tinnitus door Michel Follet

Heb je tips om te leren omgaan met oorsuizen? Deel ze dan hier met andere jongeren, zodat ook zij de tuut in hun oren kunnen leren accepteren.
PieterVermeiren
Berichten:1
Lid geworden op:17 Nov 2015, 13:51
Getuigenis over Tinnitus door Michel Follet

Berichtdoor PieterVermeiren » 17 Nov 2015, 13:55

Hallo,

op 27 november organiseert Sig vzw een getuigenis over Tinnitus door Michel Follet.

Michel Follet werkt bij de radio. In april 1994 werd bij hem een brughoektumor geconstateerd. Een goedaardig gezwel dat zich had genesteld tussen het gehoor en hersenen. Een operatie volgde, waarbij het gehoor aan een kant verdween maar de mogelijke gezichtsverlamming bleef uit. Daarna bleek hij te lijden aan tinnitus. Een constante fluittoon die geregeld van toonaard en volume verandert en heel uitzonderlijk naar zachte ruis neigt. En hyperacusis. Dit is een overgevoeligheid voor normale (omgevings)geluiden door een overversterking in het auditieve systeem. In zijn boek “Oorlog in mijn hoofd, voortaan door het leven met een gehavend gehoor” vertelt ook hij over de strijd die hij heeft gestreden.

Hij vertelt zijn verhaal samen met Krista Bracke (bekend van Radio 1 en getroffen door streptokokken) bij Sig te Gijzegem tijdens hun opendeurdag.
Er is ook ruimte om vragen te stellen.

Misschien een tip voor iedereen die ermee worstelt?

Alle info op [url]http://www.sig-net.be/nl/vorming/getuigenissen-over-hun-nieuw-leven-mijn-leven-op-stelten-krista-bracke-oorlog-in-het-hoofd-michel-follet_952.aspx[/url].
Céline
Moderator
Berichten:32
Lid geworden op:01 Nov 2015, 16:27

Re: Getuigenis over Tinnitus door Michel Follet

Berichtdoor Céline » 18 Nov 2015, 19:48

Bedankt om dit te delen, Pieter!
joris c
Berichten:1
Lid geworden op:30 Nov 2015, 22:38

Re: Getuigenis over Tinnitus door Michel Follet

Berichtdoor joris c » 30 Nov 2015, 22:40

Trouwens, het boek van Michel Follet Oorlog in het Hoofd is een zeeer interessant boek voor al wie kampt met gehoorproblemen.
Het is zeer herkenbaar (én grappig) voor wie met tinnitus en hyeracousis te maken heeft, maar het reikt ook handige tips en trucs aan.
Is al enkele jaren oud, ik vond het alleen nog in de bibliotheek in mijn buurt, maar ik werd er veel wijzer van.
De meeste boeken zijn te theoretisch, dit niet.
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: Getuigenis over Tinnitus door Michel Follet

Berichtdoor Bert » 02 Dec 2015, 20:22

[quote="joris c"]Trouwens, het boek van Michel Follet Oorlog in het Hoofd is een zeeer interessant boek voor al wie kampt met gehoorproblemen.
Het is zeer herkenbaar (én grappig) voor wie met tinnitus en hyeracousis te maken heeft, maar het reikt ook handige tips en trucs aan.
Is al enkele jaren oud, ik vond het alleen nog in de bibliotheek in mijn buurt, maar ik werd er veel wijzer van.
De meeste boeken zijn te theoretisch, dit niet.

Klopt! Heb het zelf ook een jaartje geleden gelezen, toen ik het zelf nog lastig had met mijn oorsuizen. Het boek heeft me echt geholpen. Heel leuk geschreven. Aanrader voor iedereen met oorsuizen :).