Oorontsteking en T

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
Annabelle
Berichten:40
Lid geworden op:03 Nov 2015, 08:45
Oorontsteking en T

Berichtdoor Annabelle » 09 Dec 2016, 07:46

Hallo allemaal.
Ik ben hier een tijdje niet meer zo actief geweest omdat ik mijn T wel wat aanvaard had.
Af en toe hinderde het mij nog en bij stress,vermoeidheid en verkoudheid speelde mijn T meer op maar ook dat vond ik best ,oh wel aanvaardbaar.
Nu ben ik sinds een week serieus verkouden,de verkoudheid is zo goed als over maar sinds 3 dagen heb ik last van een dof gevoel aan mijn slechtste oor (kant waar T het luidste is) ik hoor ook minder langs die kant en er zit een druk op mijn oor.
De arts op mijn werk ( ik werk in een bejaardentehuis) heeft eens gekeken en zegt dat mijn oor wat ontstoken is en zag duidelijk een verschil met mijn rechter oor wat me opzich wel gerustelde.
Toch ben ik bang dat dit,en dan vooral mijn T die opvallend luider klinkt niet terug gaat afzwakken.
Ik ben hier toch wel angstig voor,iemand ervaring hier mee?

Groetjes, ik ben blij dat dit forum er is!
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: Oorontsteking en T

Berichtdoor Bert » 12 Dec 2016, 14:31

Dag Annabelle!

Leuk dat je terug bent op dit forum! Ik begrijp je bezorgdheid. Je tinnitus zal niet zonder reden luider klinken. Je moet dus ook geen schrik hebben dat je tuut niet meer zal afzwakken. Normaal gezien zou dit binnen een paar dagen al beter moeten zijn. Het kan zijn dat je het nu nog steeds luider hoort omdat je net bezorgd bent.

Als je er echter binnen enkele dage nog steeds last van hebt en onbezorgd bent, breng je best even een bezoekje aan een oorarts :).
Annabelle
Berichten:40
Lid geworden op:03 Nov 2015, 08:45

Re: Oorontsteking en T

Berichtdoor Annabelle » 12 Dec 2016, 22:28

Bedankt voor je steun,Bert! We proberen ons op andere dingen te focussen maar dit vreet zoveel energie, het is moeilijk om de angst dat het miss luider blijf en dergelijke onder controle te houden! :(
Anna1983
Moderator
Berichten:36
Lid geworden op:01 Nov 2015, 18:14

Re: Oorontsteking en T

Berichtdoor Anna1983 » 19 Dec 2016, 11:26

Dag Annabelle,
Ik lees jouw berichtje, en herken je klachten.
Als ik wat verkouden ben heb ik ook altijd meer geluid.
Een oorontsteking heb ik gelukkig al een tijd niet meer gehad, maar ook dan heb ik een andere tuut (de laatste tijd had ik nog niet eens chronisch T!) maar dan altijd wel geluiden, suizen-piepen.
Het gaat minder worden.
Je oor is niet zichzelf en kan alleen maar reageren op een aandoening met het maken van ander/ meer geluid (denk ik dan altijd maar).

ook dit ga je overwinnen, geloof in jezelf!!
het wordt vast minder.
sterkte,
gr Anna1983
Ananas
Berichten:51
Lid geworden op:03 Nov 2015, 18:15
Locatie:Geel
Contact:

Re: Oorontsteking en T

Berichtdoor Ananas » 04 Jan 2017, 13:31

Hey Annabelle, welcome back (al ben ik zelf ook een hele tijd weggeweest).

Ik heb er ook altijd meer last van op verschillende momenten: als ik me niet goed voel, ziek ben enz, een verkoudheid heb.
Tot nu toe is het altijd weggegaan. Momenteel heb ik een extra lasting "gezoem" erbij, maar ik ben er zeker van dat ook dat weg gaat.
De grootste angst die ik heb (ik denk dat we die allemaal wel hebben) is dat dat gaat blijven, maar gelukkig is dat bij mij nog nooit gebeurd.
Wil je gewoon eens praten of zoek je wat steun? Je mag mij altijd contacteren via PB!
[size=85]
You are not alone. Kop op, het wordt beter! I promise.[/size]
Annabelle
Berichten:40
Lid geworden op:03 Nov 2015, 08:45

Re: Oorontsteking en T

Berichtdoor Annabelle » 08 Jan 2017, 20:00

Hallo allemaal,

Eerst en vooral echt bedankt voor jullie reacties!
Ik heb dus zoals eerder vermeld en beschreven in mijn vorige reactie een serieuze "terugval gehad" van mijn T!
Ondertussen kan ik jullie wel met een gerust hart vertellen dat mijn T terug op zen normale niveau is. ;)
Mijn focus is ook al terug veel minder maar de druk op men oren is er nog steeds maar mijn huisarts heeft gezegd dat het enkele weken kan duren voor dit volledig verdwijnt.
Ik was ZO bang dat het geluid luider zou zijn maar dat is dus niet:weeral een wijze levensles in de "strijd" tegen de T:als ik nog eens vocht achter mijn trommelvliezen hebt proberen mijn kalmte te bewaren en weten dat het weer over gaat.
Ik ben ZO blij let dit forum!!! :D

Het is voor mij een echte steun

Bedankt en goed bezig zou ik zo zeggen!!!

Annabelle

Terug naar “Jouw verhaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten